چه زمانی به فکر تعویض سبد حمل نفر باشیم؟


تعویض سبد حمل نفر (personal lift) یکی از موارد ضروری است که با ایمنی محیط کار و کارگران پیوند خورده است. در واقع زمانی که متوجه فرسودگی و یا خرابی غیر قابل تعمیر این نوع تجهیزات شدید، باید برای تعویض آنها اقدام کنید. ما در این مجال ۵ زنگ خطر مهم را برای شما تشریح کرده ایم تا درک این مسئله را آسان کنیم.

قبل از اینکه هر کارگری وارد من بسکت لیفتراک در محل کار شود، بازرسی بصری انجام می ‌شود تا مطمئن شویم الزامات ایمنی OSHA برآورده شده است. بخش کلیدی این بازرسی، بررسی یکپارچگی ساختاری سبد برای تعیین وجود هرگونه نقص است. اگر بسکت حمل نفر دچار فرسودگی و خرابی زیادی شده یا به نوعی آسیب دیده است، احتمالا زمان تعویض آن فرا رسیده است. در اینجا چند علامت کلیدی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید.

پلاک های اطلاعاتی آسیب دیده یا مفقود شده

ظرفیت باربری من بسکت باید به وضوح روی پلاک های اطلاعات آن مشخص شود. OSHA قبل از هر بار استفاده به بالابرهای آزمایشی بر اساس این وزنه ها نیاز دارد و بدون این اطلاعات حیاتی نمی توان به طور دقیق آزمایش های تست بار را انجام داد. اگر داده‌ های محدودیت وزن در دسترس نباشد، احتمال زیادی وجود دارد که سبد به گونه ‌ای استفاده شود که برای آن رتبه ‌بندی نشده و می‌تواند منجر به آسیب جدی شود که هم ایمنی و هم جان افراد را به خطر می ‌اندازد.

ریل‌های محافظ و دروازه‌ها

ریل‌های محافظ بالا، ریل ‌های دستگیره داخلی و ریل‌ های میانی همگی با هم در طراحی ایمن سبد لیفتراک مهم هستند تا از پرسنل در موقعیت‌ های کاری مختلف محافظت کنند. زمان بررسی علت تعویض سبد حمل نفر فراموش نکنید که قفل کردن دروازه ‌های سبد به درهایی نیاز دارد که به سمت بیرون چرخش نداشته باشند و به راحتی بتوان آنها را برای جلوگیری از سقوط محکم کرد. اگر هر ریل، قفل دروازه یا لولای دروازه به درستی کار نکند یا کلا خراب شده باشد، سبد باید از سرویس خارج شده و جایگزین شود.

سطوح فرسوده کف؛ مهمترین دلیل تعویض سبد حمل نفر

کف بسکت حمل نفر از همه چیز، از چکمه های کار گرفته تا ابزارهای ریخته شده و قرار گرفتن در معرض آب و هوا و مواد سوزاننده، ضربه می خورد. نکته اصلی این است که کف ها باید در برابر لغزش مقاوم باشند و سایش شدید باعث تخریب صفحات آج کف نشود. اگر این قطعات آسیب دیده اند و دیگر نمی توانند وزن کارگران را برای کار ایمن تامین کنند، وقت آن است که تعویض سبد حمل نفر را در نظر بگیرید.

اجزای ایمنی به خطر افتاده

سبدهای حمل نفر با چندین جزء ایمنی طراحی شده اند که باید قبل از استفاده از سبد بازرسی شوند. پین‌ های ایمنی درب، سیستم ‌های مهار سقوط، پانل ‌های سوراخ‌ دار و قلاب‌ های مهار ترکیبی برای ایجاد یک محیط امن برای کارگران هستند. اگر هر یک از این عناصر به درستی کار نکند، سبد برای استفاده مناسب نیست.

تعمیرات غیرمجاز

سبدهای لیفتراک مناسب جابجایی کارگران توسط مهندسان معتبر طراحی و با مشخصات دقیق ساخته شده است. هرگونه تعمیر یا اصلاح در man bascet که بدون مجوز انجام شود، نه تنها مقررات OSHA را نقض می کند، بلکه کارگران را در معرض خطر قرار می دهد. این تغییرات محل کار همچنین شرایطی را ایجاد می کند که سبد دیگر آنطور که در نظر گرفته شده است کار نکند. این امر می تواند منجر به آسیب های ساختاری زیاد شده و احتمال آسیب جدی به پرسنل را به شدت افزایش دهد.

تعویض سبد حمل نفر را امروز انجام دهید

جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با مشاوران ما در سانی گستر تماس بگیرید :
۰۲۱۸۸۷۴۹۸۶۵-۰۹۱۰۳۰۳۶۳۰۷-۰۲۱۲۲۶۲۱۸۳۰

سبدهای حمل نفر سانی گستر مطابق با استانداردهای OSHA ساخته شده اند و دارای کف مقاوم، ضلع های لوله ای بلند، درب جلو، پشتی مشبک محصور شده و تدارکاتی برای قلاب مهار ایمنی هستند. هر من بسکت ایمنی به طور کامل مونتاژ شده و آماده استفاده است زیرا تست های تنش متریال، تست های بارگذاری و تست های غیر مخرب جوش را از سر گذرانده است. همچنین تمام سبدهای ایمنی برای دید بهتر به رنگ زرد مجهز شده اند. برای دریافت اطلاعات لازم در مورد نحوه خرید سبد حمل نفر می توانید با کارشناسان مجموعه سانی گستر در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید