راهنمای خرید عایق برق برای صنایع


با توجه به امنیت محل کار و خرید ابزار ایمنی کامل، می ‌توانید از بروز هرگونه حادثه جلوگیری کرده و یا خطرات را کاهش دهید. اگر شما یا کارمندانتان با برق فشار قوی کار می‌کنید، استفاده از لاستیک زیرپایی عایق برق یکی از مهمترین ابزارهاست تا به امنیت عالی برسید. همچنین، خرید عایق برق و استفاده از این ابزار به شما کمک می‌کند تا بهره وری خود را نیز افزایش دهید.

با توجه به اهمیت استفاده از این نوع تجهیزات، در این متن به بررسی کفپوش عایق برق پرداخته می‌شود. فرش عایق برق یک نوع تجهیزات ایمنی است که با استفاده از آن، می‌توانید از خطرات الکتریکی جلوگیری کنید. این نوع کفپوش از موادی ساخته شده است که از تماس با برق جلوگیری می‌کنند. همچنین، ضخامت کفپوش بسیار مهم است و باید در زمان خرید در نظر گرفته شود.

برای خرید این نوع تجهیزات، بهتر است از نمایندگی فروش کفپوش عایق برق با تجربه و معتبر استفاده کنید. کارشناسان شرکت سانی گستر آماده همراهی با شما برای انتخاب بهترین کفپوش های عایق برق هستند.

کفپوش عایق برق چیست؟              

کفپوش عایق الکتریکی جزء ضروری هر تاسیساتی است که با تجهیزات الکتریکی سروکار دارد. از پلاستیک ساخته شده و از خطر برق گرفتگی جلوگیری می کند. این نوع کفپوش معمولا در محیط های صنعتی و تجاری و همچنین در منازل و سایر مناطقی که پرسنل ممکن است با تجهیزات الکتریکی تماس داشته باشند استفاده می شود. توجه به این نکته ضروری است که این نوع کفپوش جایگزینی برای پروتکل های ایمنی مناسب نیست، بلکه یک لایه حفاظتی اضافی است. کفپوش های عایق الکتریکی روشی موثر برای اطمینان از ایمن ماندن پرسنل و مصون ماندن از خطر برق گرفتگی هستند.

لزوم استفاده از کفپوش (فرش) عایق برق           

خرید عایق برق و همچنین استفاده از کفپوش های ایمنی برای جلوگیری از برق گرفتگی در محیط کار بسیار حائز اهمیت است. زمانی که کفپوش عایق الکتریسیته در مکان هایی که دارای تجهیزات برقی هستند قرار می گیرد، می تواند جریان برق را در صورت عبور از فرد که روی کفپوش قرار دارد، قطع کند. به عبارت دیگر، فرش عایق برق به عنوان یک مانع برای جریان الکتریکی عمل کرده و باعث محافظت از کارگران در معرض خطر می شود. این اقدام باعث پیشگیری از بروز خطراتی مانند سوختگی و آتش سوزی هم می شود.

بنابراین، استفاده از تجهیزات ایمنی الکتریسیته مانند کفپوش عایق برق در محیط کار، از جمله اقداماتی است که می توان برای جلوگیری از بروز حوادث ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی انجام داد و به کارگران در معرض خطر کمک می کند تا در محیط کار ایمنی و سلامتی داشته باشند.

انواع کفپوش عایق برق          

در صنعت الکتریکی، خرید عایق برق و استفاده از فرش عایق برای جلوگیری از نشت یا تخلیه برق در نقاط غیرمجاز بسیار مهم است. انتخاب فرش عایق با ضخامت و کلاس مناسب، به دلیل توانایی ایجاد مقاومت الکتریکی، بسیار حائز اهمیت است. ما در سانی گستر ۶ نوع فرش عایق با ضخامت و کلاس های مختلف را به شما ارائه می کنیم.

  1. فرش عایق با ضخامت ۲ میلی متر و کلاس ۰: این نوع فرش برای کاربردهایی با ولتاژ تا V1000 مناسب است.
  2. فرش عایق با ضخامت ۳ میلی متر و کلاس ۱: این نوع فرش برای کاربردهایی با ولتاژ تا V7500 مناسب است.
  3. فرش عایق با ضخامت ۳ میلی متر و کلاس ۲: این نوع فرش برای کاربردهایی با ولتاژ تا V17000 مناسب است.
  4. فرش عایق با ضخامت ۴ میلی متر و کلاس ۳: این نوع فرش برای کاربردهایی با ولتاژ تا V20000 مناسب است.
  5. فرش عایق با ضخامت ۵ میلی متر و کلاس ۴: این نوع فرش برای کاربردهایی با ولتاژ تا V26500 مناسب است.
  6. فرش عایق با ضخامت ۶ میلی متر و کلاس ۵: این نوع فرش برای کاربردهایی با ولتاژ تا V36000 مناسب است.

به طور کلی، برای خرید فرش عایق الکتریسیته، بهتر است با کارشناسان سانی گستر مشورت کنید تا بهترین انتخاب را با توجه به نیازهای خود داشته باشید.

نکات مهم برای نصب کفی عایق برق

کفپوش عایق الکتریکی یکی از ملزومات ضروری هر محیط کاری است که در آن از تجهیزات الکتریکی استفاده می ‌شود. زمان خرید عایق برق متوجه می شوید که این کفپوش از جنس لاستیک ساخته می ‌شود و برای حفاظت از کارکنان در برابر خطر برق گرفتگی طراحی شده است. بدون نصب این نوع کفپوش، کارکنان ممکن است با سطوح خطرناک الکتریسیته روبرو شوند و با خطر جدی آسیب‌هایی مانند صدمات جسمی شدید یا حتی مرگ رو به رو شوند. بنابراین، نصب کفپوش عایق الکتریکی، یکی از مهمترین اقدامات ایمنی است که برای حفظ سلامت کارکنان در هر محیط کاری که از تجهیزات الکتریکی استفاده می‌شود، باید انجام شود.

نصب کفپوش عایق الکتریکی فرآیند نسبتا ساده ای داشته که به حداقل تلاش نیاز دارد و می تواند به سرعت تکمیل شود. کفپوش ها در اندازه ها و شکل های مختلف و متناسب با هر منطقه ای موجود است و می توان آن را با کمترین اختلال در محل کار نصب کرد. نصب کفپوش عایق الکتریکی گامی مهم در محافظت از پرسنل در برابر خطر برق گرفتگی است و در هر محیط کاری که با تجهیزات الکتریکی سروکار دارد باید جدی گرفته شود.

زمان خرید عایق برق به چه ویژگی هایی توجه کنیم؟

خرید عایق برق و الکتریسیته، از اپراتورها و کارکنان یک واحد در زمان تعمیرات تجهیزات الکتریکی، در برابر خطراتی مانند برق‌گرفتگی و شوک‌های الکتریکی پتانسیلی محافظت می‌ کند. به دلیل نوع کارکرد این محصولات، نصب آنها در مناطقی با خطرات جانی و ایمنی زیاد بسیار حائز اهمیت است.

همان‌طور که ذکر شد، شرکت سانی گستر در زمان تولید کف‌پوش عایق برق، از متریال لاستیک استفاده کرده است. این جنس با ترکیب رنگ ‌ها و فیلترها، مواد محافظ و پروسه پخت دقیق، در میزان مقاومت الکتریکی این محصول تأثیرگذار است. بنابراین، به ویژگی‌ های زیر دست پیدا می کند:

– خاموش شوندگی خودکار

– عدم اشتعال

– مقاومت در برابر گرمای منفی ۴۰ درجه سانتی‌گراد

– مقاومت در برابر روغن

– مقاومت در برابر پارگی

– دارای خاصیت ضد باکتری

– بدون بوی نامطبوع و آزاردهنده

– فاقد هرگونه عوارض محیطی

– مقاومت شیمیایی اولیه در برابر اسیدها

– تنوع رنگ

– قیمت مناسب

جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با مشاوران ما در سانی گستر تماس بگیرید :
۰۲۱۸۸۷۴۹۸۶۵-۰۹۱۰۳۰۳۶۳۰۷-۰۲۱۲۲۶۲۱۸۳۰

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید