باید ها و نبایدهای خرید من بسکت(سبد) حمل نفر man basket


انتقال افراددر ارتفاع یک نوع فعالیت رایج در صنایع نفت و پتروشیمی، فولاد، صنایع دریایی، سایت‌های تولید گاز، ساخت‌ و ساز یا تعمیر و نگهداری تجهیزات الکتریکی است. مدیران برخی از این مشاغل برای مدت های طولانی از هلیکوپترها برای جابجایی هوایی استفاده می کردند و گاهی قایق‌ ها و جرثقیل ‌ها بیشترین استفاده را برای زمان‌ های اضطراری داشته‌ اند. اما این روزها انتقال پرسنل با جرثقیل و خرید بسکت(سبد) حمل نفر اهمیت بیشتری پیدا کرده است. در این مقاله کلیه نکات و موارد مهمی را که کارفرما لازم است در مورد خرید بسکت های حمل نفر در زمان خرید من بسکت یا سبد حمل نفر در نظر بگیرد با هم بررسی می کنیم.

من بسکت برای انتقال پرسنل متخصص در نظر گرفته شده است و باید سطوح ایمنی آنها را که بین دو کشتی، ساختمان ها و یا سکوها جا به جا می شوند، افزایش ‌دهد. با توجه به حساسیت استفاده از این نوع تجهیزات،  سانی گستر تولید انواع man bascet را بر اساس استاندارد osha و asmb30.32 در نظر گرفته است.

  • کاربرد بسکت حمل نفر

بسکت(سبد)  حمل نفر به شرایط موجود به عنوان تجهیزات اصلی و فرعی انتقال پرسنل استفاده می شود؛ زیرا برای جابجایی تعداد زیادی از (معمولا تا ۴ نفر) افراد ایمن، سریع و مقرون به صرفه است. این انتقال می تواند بین دو جایگاه مختلف باشد، مثلا کشتی به کشتی یا کشتی به قایق، بین تانکر و کشتی، بین کشتی و اسکله، بین تأسیسات و غیره.

انتقال توسط این حامل مخصوصا هنگام چرخش خدمه، رساندن آنها به محل کار یا انتقال در انتهای شیفت کاری بسیار رایج است. همچنین هنگامی که یک موقعیت اضطراری بزرگ مانند خطر آتش سوزی یا انفجار وجود دارد، این وسیله انتقال برای دور کردن پرسنل از خطر بسیار مفید است. در هر صورت نوع کاربرد این وسیله به نوع فعالیت شما بستگی دارد.

برای مثال اگر روی کشتی ها کار می کنید، در شرایط آب و هوایی بد یا شرایط دریای ناآرام، زمانی که پیاده‌ روی یا سایر گزینه‌ های جایگزین برای دسترسی به یک منطقه کاری امکان ‌پذیر نیست، خرید سبد حمل نفر گزینه مناسبی است. همچنین پرسنل فعال در کارخانه های بزرگ می توانند از این وسیله برای تعمیر و یا نصب تجهیزات الکتریکی هم استفاده کنند. انواع سبدهای حمل نفر طیف کاربرد وسیعی دارند.

الزامات ایمنی خرید بسکت(سبد) حمل نفر چیست؟

سبدهای سانی گستر اگر مطابق استانداردها و مقررات ایمنی درست ساخته و استفاده نشود، می تواند ابزار خطرناکی باشد. برای اطمینان از ایمنی کارگران، برخی از الزامات ایمنی مربوط به سبدهای مورد نظر را برای شما شرح می دهیم تا زمان خرید دیدگاه روشنی داشته باشید.

  •  طراحی اصولی و با استاندارد

این تجهیزات همیشه بر اساس استانداردهای مناسب طراحی می شوند. باید از خرید سبدهایی که دارای ریل/دیوار ایمنی نیستند اجتناب کنید. امروزه همه سبدهای حمل نفر با کیفیت خوب دارای ریل/ دیواره ایمنی هستند. با این حال، اگر به یکی از آنها برخورد کردید که این ویژگی ها را ندارد، به هر قیمتی از خرید آنها اجتناب کنید. خرید سبد حمل نفر که مطابق با استانداردها نیستند، صرفا برای صرفه جویی در هزینه، می تواند شما را به دردسرهای زیادی بیاندازد.

  •   پایداری لازم را داشته باشند

هنگامی که این تجهیزات در هوا معلق هستند، می توانند به دلیل باد و دیگر عوامل آب و هوایی در معرض نوسان باشند. این اکر می تواند بسیار خطرناک باشد و منجر به تصادفات مرگبار شود. برای کاهش این تهدید و کنترل تاب خوردن، همه من بسکت ها باید به دو خط راهنما مجهز شوند. آنها به شدت پایداری کلی سبد را بهبود می بخشند. این ویژگی نه تنها برای ایمنی کارگران خوب است، بلکه اعتماد آنها را به ماشین آلاتی که استفاده می کنند را نیز افزایش می دهد.

  •  مطابق با تجهیزات بالابر خریداری شوند

تجهیزات بالابر یک سبد حمل بار و نفرات به اندازه سایر تجهیزات بسیار مهم است. باید مطمئن شوید که وسایل بالابر آنها در شرایط بکر و بدون آسیب هستند. به این دلیل که دنده بالابر در معرض وزن و کشش زیادی است. اگر خود دنده بالابر آسیب ببیند، ممکن است بشکند و باعث سقوط سبد شود. این مسئله می تواند منجر به تصادفات مرگبار در محل کار شود.

هنگام استفاده از ماشین آلات که شامل مشارکت کارگران / اپراتورها می شود، ایمنی باید از اهمیت بالایی برخوردار باشد. به همین دلیل است که کارشناسان سانی گستر محصولات سنگینی تولید می کنند که قطعات با کیفیت بالایی دارند. ما مطمئن می شویم که تمام قطعات کوچک هم با نهایت دقت ساخته شده اند.

  •  مشخص بودن ظرفیت باری

زمان خرید سبد حمل نفر دقت کنید که باید روی سبدهای ظرفیت باربری آنها به وضوح نوشته شده باشد. این مسئله بسیار مهم است زیرا گاهی اوقات کارگران فراموش می کنند که ظرفیت سبد چقدر است. اگر هر بار که از آن استفاده می کنند ظرفیت باری را ببینند، به آنها کمک می کند تا محدودیت های وزن ایمن را به درستی رعایت کنند. علاوه بر این، نکته ذکر شده این یک الزام ایمنی است و باید به شدت دنبال شود.

  •  قبل از استفاده آزمایش شود

هر بار که قرار است یک من بسکت برای کار ارسال شود، آزمایش بار مناسب هم انجام می شود. این یک فرآیند بسیار ساده است و با استفاده از کیسه شن قابل انجام خواهد بود. فقط یک کیسه شن یا بار ظرفیت مربوطه را قبل از اعزام کارگران به محل کار قرار دهید. در برخی موارد سبد شما می تواند ظرفیت افراد بیشتری را هم داشته باشد. در چنین مواردی وزن باید معادل وزن کارگرانی باشد که حمل خواهند شد.

این یک نکته باید در زمان ساخت و طراحی سبد مرد توجه قرار گرفته باشد تا زمان استفاده بهترین کارایی را ارائه کند. زیرا هرگاه وزنه ای از بند آویزان باشد، تحت فشار و تنش قرار می گیرد. زمان خرید سبد حمل نفر توجه داشته باشید که اگر زاویه بند کمتر از ۴۵ درجه باشد تحت حداکثر فشار قرار می گیرد و می تواند باعث شکستن بند شود.

  • خرید بسکت(سبد) حمل نفر برای کارگران آگاه

کارگران باید فقط زمانی که در سبد هستند از تجهیزات حفاظت از سقوط تایید شده استفاده کنند. این امر نشان می دهد که شما آموزش های لازم را به پرسنل خود ارائه کرده اید و اجازه نمی دهید فردی ناآگاه وارد سبد شود. این امر می تواند ثابت کند که در صورت وقوع یک حادثه باعث نجات جان انسان ها می شوید.

  • ارائه سرتیفیکیت

یکی از اصلی ترین و مهمترین نکاتی که خرید ایمن برای کارفرما و ایمنی مناسب برای کاربر را تضمین میکند ، خرید من بسکت با دریافت سرتیفیکیت یا گواهی تایید از شرکت های بازرسی مجاز و استاندارد می باشد ، این گواهی تایید می کند که کلیه مراحل ساخت و متریال مورد استفاده در بسکت های حمل نفر شرکت مذکور طبق قوانین و استاندارد ها بوده و بسکت مورد نظر تستهای غیرمخرب جوش و تستهای بارگذاری را به سلامت پاس نموده اند. همچنین ارائه این گواهینامه در صورت بروز حادثه الزامی است و در صورت عدم استفاده از من بسکت سرتیفیکیت دار کارفرما مجرم شناخته شده و دچار خسران بسیار خواهد شد .

پیشنهاد ویژه برای خرید بسکت(سبد)  حمل نفر

سانی گستر مفتخر است که تمام قوانین و مقررات ایمنی را رعایت می کند تا مشتریان عزیز بتوانند سبد حمل نفر ایمنی را خریداری کنند. ایمنی کارگران و رضایت مشتری برای ما بسیار مهم است. برای این منظور فقط از بهترین مواد با کیفیت برای تولید من بسکت ها استفاده می کنیم و همه محصولات را با تست های تنش متریال، تست های بارگذاری و تست های غیرمخرب جوش آزمایش می کنیم. در نتیجه تمامی محصولات برای استفاده ایمن هستند. با این حال، باید توجه داشت که کارگران همچنین باید در هنگام کار با این تجهیزات، تمام قوانین ایمنی را به شدت و با دقت زیاد رعایت کنند.

جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با مشاوران ما در سانی گستر تماس بگیرید :
۰۲۱۸۸۷۴۹۸۶۵-۰۹۱۰۳۰۳۶۳۰۷-۰۲۱۲۲۶۲۱۸۳۰

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید